CORONA-UPDATE (01.07.2020):

(LET OP: NOG STEEDS LEDENSTOP BIJ DE JEUGD TOT 13 JAAR, vanaf 1.10.2019)

TIJDENS SCHOOLVAKANTIES IS ER GEEN TRAINING VOOR JEUGD TOT 13 JAAR!

MEETRAINEN?..dan kan, …maar volg dan dit protocol:

  • Meld je eerst aan bij coördinator via: survival @ atletics.nl
  • Hij kan zien of er plek is in de trainingsgroep (leeftijd of niveau)
  • Aansluitend wordt je aspirantlid van de SBN (is verplicht)
    • INSCHRIJVEN ASPIRANTLIDMAATSCHAP SBN
    • Kost €5 euro (4 weken geldig en stopt automatisch)
    • De bevestiging stuur je naar de coördinator en hij nodigt je dan uit voor je eerste training
    • Je bent verzekerd tijdens trainingen.
  • Na deze kennismakingsperiode meld je je desgewenst aan bij ASV Atletics

Om in eerste instantie mee te trainen heb je het volgende nodig:

  • Een lange tight (ook in de zomer, bij voorkeur zonder ritsen aan de enkels (ook zeer voordelig te bestellen via Atletics)
  • Een t-shirt (dat vies mag worden)
  • een thermoshirt (of longsleeve) onder je t-shirt (zeker bij koud weer!)
  • Hardloopschoenen met profiel (laat je hierover adviseren door de trainers, er zijn speciale schoenen verkrijgbaar)

FAQ

  • Waarom moet ik me direct inschrijven? Ivm de aard van onze sport, het is dus verzekeringstechnische beslissing en volledig in lijn met het beleid van de Survivalrun Bond Nederland (SBN). Voor 5 Euro / 4 weken ben je aspirantlid, verzekerd en stopt automatisch. Als je beslist echt door te willen gaan en je aan te melden met ASV Atletics, zal de ledenadministratie je ook direct voor als volwaardig bondslid aanmelden bij de SBN (ad €20 Euro per jaar).
  • Is er alleen op dinsdagavond survivalrun-training voor de jeugd tot en met 13 jaar?
    • Klopt, eerst dient de klimbasis voldoende te zijn, waarbij ook gekeken wordt naar de belasting, kunde en (zelf)discipline van de sporter (het is ook een unieke, multi-disciplinaire sport)
    • Tevens is de inzet van het aantal gekwalificeerde trainers van invloed geweest (voorlopig)
    • Bij aangetoonde vaardigheid ( vanaf D1) kan er ook vrijdags worden getraind (trainer beslist dit uiteindelijk)
    • Uw kind kan zich ook melden bij jeugdatletics@atletics.nl (hetzelfde lidmaatschap) om te trainen voor technische atletiekonderdelen (werpen, springen etc.) Trainingen hiervan zijn op:  maandag 18:00 en donderdag 18:30 uur
  • Kennis en kunde houden wij bij middels een door de SBN opgestelde “eisenpakket” en oefenen periodiek in aanloop naar een diplomering (net als bij zwemmen). Wij proberen dit 2x per jaar in te plannen (wij gaan hier zelf zeer flexibel mee om en is geen must voor ons). Daarnaast hebben wij altijd aan het eind van het jaar de afsluiting met óf een diploma (Brons, Zilver, Goud, vermits voldaan aan de pittige eisen) óf een certificaat (middels de laagdrempelige SMURFIVAL)
  • Naast een tight (broek, via de website te bestellen), komen er veel vragen over schoeisel. Stevige gymschoenen met profiel is zeker aan te bevelen, maar uw kind is meestal flink in de groei en vooral ook nog erg licht. Daarom is een speciale survivalrun/trailschoen bij het begin niet noodzakelijk, hoewel het wel helpt met (beter) rennen en klimmen onder moeilijke(re) omstandigheden: wat zijn goede opties: Intersport Ramon Zomer / Survivalkleding.nl / Decathlon
  • Wedstrijden zijn te vinden op de wedstrijdkalender van de SBN, maar realiseer je goed dat dit écht wel even andere koek is dan een Reggesurvival! Je moet echt beschikken over een zeer ruime dosis (loop)conditie en minstens zo belangrijk een zeer goede klimtechniek. Vraag de trainer of je hiervoor al geschikt bent (wij trainen hiervoor vanaf de D1)
  • Natuurlijk proberen we veelal op niveau de oefenstof aan te bieden, maar zeker bij onze sport is dit niveau telkens verschillend, daarom delen wij de groepen ook geregeld anders in. (dit beslist de hoofdcoördinator i.s.m. de trainers) Hier liggen altijd diverse redenen aan ten grondslag:
    • De diversiteit van de kinderen (cognitief en motorisch/fysiek)
    • De (on)mogelijkheden van het aantal (vrijwillige) trainers
    • Bij wijziging van de hindernissen en/of de (technische) moeilijkheid hiervan.
    • …en van de groepsgrootte tot en met de jaargetijden/weersinvloeden
  • Wij trainen ALTIJD, ook met slecht (koud) weer, maar bij ijzel, ernstige sneeuwval etc. kunt u zelf natuurlijk inschatten of het nog wel zinvol/veilig genoeg is (ook ivm reizen/fietsen etc.) Afmelden hoeft echter nooit.

TOT SLOT:

  • MANIER VAN WERKEN: SURVIVALRUN: een multi-disciplinaire sport dat vraagt om een passende trainingsaanpak:
    • Wij zien een opvallende toename van kinderen die, om wat van reden dan ook, meer aandacht en/of uitleg wensen of vragen, die in meer of minder mate opvallen door hun gedrag, houding of manier van reageren.
    • Wij hebben niet allemaal de pedagogische en/of didactische kennis om op maat al deze kinderen les te geven.
    • Kinderen passen zich daarom (maar) aan, aan onze duidelijke en (eigenlijk) normale (lees: eerlijke) manier van werken zonder uitzonderingen, waarbij structuur, discipline, veiligheid, wederzijds respect en natuurlijk sportplezier obv (on)mogelijkheden van de sporters of de trainingssituatie voorop staat.
    • De sport (zelf) en het traininggeven is intensief en omdat wij geen kinderoppas/bezigheidstherapie zijn, hopen wij natuurlijk dan ook op uw weldoordachte keuze voor onze sport. Groepsgrootte varieert van 8-15 kinderen.
    • Wij vragen tevens dat u af en toe zelf (anders) komt inschatten of de training (nog) wel past/aansluit bij óf de cognitieve/fysieke mogelijkheden óf de belevingswereld van de sporter.
    • Vragen hierover kunt u vanzelfsprekend altijd stellen aan onze hoofdinstructeurs:
Andre Gorter (hoofdcoördinator) / John Velnaar / Rudy Agterkamp.